Szeretettel köszöntünk!
Német Óvoda BudapestKicsi és családias óvoda vagyunk, negyven 3 és 7 év közötti gyereket gondozunk.
Tapasztalt pedagógusokból álló csapatunk szeretettel biztosít a gyerekek számára egyéni érdeklődésüknek megfelelő, változatos napi programot.
Óvodánk
Az alábbiakban betekintést adunk pedagógiai koncepciónkba, helyiségeinkbe és a gyerekek napirendjébe, valamint bemutatjuk csapatunkat. Az első benyomás szerzéséhez ajánljuk rövid videónkat.

Juhász Csilla
Pedagógiai vezető
„Óvodánkban olyan helye van a gyerekének, ahol jól és biztonságban érzi magát, emellett fejlődésében támogatjuk és megfelelő kihívások elé állítjuk.
Tapasztalt pedagógusokból álló csapatunk minden nap szeretetteljes környezetet biztosít gyereke számára, mely arra ösztönzi, hogy új dolgokat próbáljon ki, játszva tanuljon és a többiekkel együtt gyarapodjon.
Óvodánkban a német nyelvet használjuk, és célzottan támogatjuk gyereke nyelvi fejlődését.
Önök mint szülők folyamatosan kapcsolatban vannak nevelőinkkel, az óvodai mindennapokban szorosan közreműködő partnerek.
A kicsi és családias óvodánkban végzett számos közös tevékenység és a szülői közreműködés révén nemritkán hosszan tartó kapcsolatok és barátságok alakulnak ki.”







Látogatás óvodánkban
Ismerjen meg bennünket!
Természetesen meg is látogathatják óvodánkat, hogy közvetlen benyomást szerezzenek. A telefonon történő első megismerkedést és a kapcsolatfelvételi űrlap kitöltését követően időpontot egyeztetnek az óvoda vezetőjével. Az óvodavezető a helyszínen mindent megmutat Önöknek, és szívesen válaszol kérdéseikre.
Pedagógia / Koncepció
„A gyerekek saját fejlődésük cselekvő alanyai.”
– Jean Piaget
A gyerek azzal a törekvéssel érkezik a világra, hogy mindent megtudjon róla, és megtanulja kezelni milyenségeit. Ez a tanulási vágy nagy ösztönzőerő, mely minden gyereket arra sarkall, hogy tevékeny legyen. Az öntevékenység megengedése és támogatása a tartós hatású tanulás és a sikeres oktatási-művelődési folyamatok egyik alapja. E felfogás szerint a műveltség a gyereknek a világ elsajátítása érdekében nyújtott teljesítménye, a nevelés pedig a felnőttek tevékenysége annak érdekében, hogy a gyerek minden erejét mozgósítsák ezen elsajátítási folyamat érdekében. A nevelés lehetőségeit a környezet alakítása, a téralakítás és a pedagógiai mindennapokban zajló interakciók alakítása jelentik.
További információ: www.infans.de
Modulok / Koncepció a gyarkolatban
A gyerekek egyéni művelődési folyamatainak támogatása és kiváltása érdekében a gyerekeket játékhelyzetekben észleljük és megfigyeljük. Az értékelési eljárásban a pedagógusok igyekeznek a lehető legjobban megérteni minden egyes gyerek művelődési témáit, hogy egyéni tantervben támogató lépéseket tudjanak tervezni. A teamet ebben az intézményen belül megfogalmazott nevelési célok segítik. Ennek a komplex tervezésnek és megvalósító munkának az eredményeit, valamint a gyerek érdeklődési köreit és szenvedélyeit írásban rögzítjük és úgynevezett portfólióban gyűjtjük. A pedagógiai mindennapok dokumentációi az óvoda falain láthatók, hogy a szülők és a látogatók számára átláthatókká váljanak az oktatás menetének folyamatai.
Pedagógiai térkoncepció / tevékenységi területek
Az óvoda szobái a felnőttek világát tükrözik, a gyerekeknek lehetőséget biztosítanak arra, hogy öntevékenyek legyenek, s közben komplex tapasztalatokat szerezzenek. Ez különböző művelődési területeken történik, és hozzájárul a holisztikus tanuláshoz.
Nyelv
- Reggeli kerekasztal
- Gyerekasztal
- Záró kerekasztal
- Olvasósarok
Mozgás
- Mozgászóna
- Kert
- Kirándulás
Logika, matematika
- Logikai-matematikai terület a kutatószobában
Társas kapcsolatok
- Szerepjátékszoba
- Olvasósarok
Zene
- Zenegép
- Éneklépcső
- Szerepjátékszoba
Mechanika és szerkezet
- Kutatószoba
Művészetek
- Műterem
- Kutatószoba
- Zenegép
- Zenelépcső
- Szerepjáték tér
Tudomány
- Kutatószoba
- Kert
Projektmunka
A gyerekek érdeklődési körei és témái sok esetben komoly kérdéseket vetnek fel vagy filozófiai eszmecserét indítanak el. A projektmunka biztosítja ezeknek a témaköröknek az észszerű feldolgozását, melynek során a gyerekek és a felnőttek tanulókként vesznek részt a tervezésben és a megvalósításban. A sokféle jelenséget tartogató világ kutató jellegű megközelítése egy nem eredményorientált folyamat során mégis eredményhez vezet. Az óvodások „erdei projektben” fedezik fel a természetet, és érdeklődési körükön alapuló kis projektek születnek, mint például a „feltalálóműhely”, a „művész a műteremben” vagy „zenei és táncos projektek”.
Átmenet óvodából iskolába
A legidősebbek az óvoda utolsó évében a jövőbeni iskolások projektjében együttműködve őket foglalkoztató témákat dolgoznak fel. Hosszú időn keresztül számos perspektívából világítják meg a világ tényeit, részt vesznek a tervezésben és ezáltal ráhatással vannak a kutatási lépések végrehajtására. Ily módon komolyan elmélyülnek az iskola szempontjából fontos érzelmi, kognitív, motoros és társas kompetenciák minden aspektusában, a végén pedig a meghívott vendégek előtt tartott projektprezentációban alkalmazzák a tanultakat.
Együtt a családokkal
Az óvoda családjai már a hozzánk való érkezéskor a nyitottság kellemes légkörét élvezhetik, mely kölcsönös megbecsülésen és elismerésen alapul.
Számunkra fontos a folyamatos és élénk párbeszéd, mely hozzájárul az összes érintett résztvevő megelégedéséhez. Ennek érdekében rendszeres kommunikációt folytatunk portfólió alapú szülői megbeszélések, tematikus szülői értekezletek, kötetlen szülőtalákozók, közös kirándulások, élénk ünnepségek formájában, valamint rendszeres írásos szülői tájékoztatók útján.
Szívesen működünk együtt a szülők különböző érdekcsoportjaival, és örömmel vesszük, ha a szülők maguk közül szülői tanácsot választanak az együttműködés koordinálása céljából.
Együtt a nyilvánossággal
Érdekünk, hogy kifelé képviseljük az óvodát. Ennek érdekében kapcsolatokat tartunk fenn a Német Iskolával, amiben aktív szerepet vállal a szülői tanács.
A magyar nyilvánosság előtt is bemutatkozunk Budapest XII. kerületének információs rendezvényeinek keretében.
Szívesen látjuk a szomszédokat, rokonokat, érdeklődő felnőtteket, akik szívesen osztják meg erőforrásaikat a gyerekekkel. Ennek keretében már együttműködtünk mesteremberekkel, kertészekkel és építészekkel, sok esetben önkéntes alapon.
Híreink
Nyíltnap 2025
2025. március 22. szombat
10.00-12.00
Ismerje meg a Német Óvodát, látogasson el hozzánk! Jelentkezzen be az eseményre!
Kapcsolat
Hogy talál meg bennünket?
1121 Budapest, Beatrix utca 13.
+36 20 325 3281
+36 1 200 6230
leitung@deutscherkindergarten.hu